Notice: Function _load_textdomain_just_in_time was called incorrectly. Translation loading for the acf domain was triggered too early. This is usually an indicator for some code in the plugin or theme running too early. Translations should be loaded at the init action or later. Please see Debugging in WordPress for more information. (This message was added in version 6.7.0.) in /home/astradev/domains/amodit.w05.pl/public_html/wp-includes/functions.php on line 6121
Zmiany w aktach osobowych pracowników – poznaj eTeczkę – AMODIT
Schemat blokowy

Zmiany w aktach osobowych pracowników – poznaj eTeczkę

Rozwój technologii wpływa na wiele sektorów, a jednym z obszarów, w którym przynosi ona znaczące korzyści, jest zarządzanie dokumentacją pracowniczą. Od kilku lat w ramach platformy AMODIT możliwe jest korzystanie z eTeczki, której celem jest zrewolucjonizowanie sposobu przechowywania i zarządzania aktami osobowymi.

W tym artykule przyjrzymy się bliżej eTeczce w AMODIT oraz przedstawimy najnowsze zmiany, jakie pojawiły się na platformie.

  • AMODIT wspiera prowadzenie elektronicznych akt pracowniczych zgodnie z Rozporządzeniem Ministra Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej z dnia 10 grudnia 2018 r. w sprawie dokumentacji pracowniczej.
  • eTeczka umożliwia pracę z dokumentacją pracowniczą z dowolnego urządzenia i miejsca. Dzięki opcji szybkiego wyszukiwania zwiększa wygodę oraz efektywność pracy z dokumentami, a także poprawia bezpieczeństwo przechowywanych danych.
  • Wprowadzono zmiany w aktach osobowych pracowników, które obejmują dodanie informacji dotyczących kontroli trzeźwości pracowników oraz pracy zdalnej.

Czym jest eTeczka?

eTeczka w AMODIT jest elektronicznym odpowiednikiem tradycyjnych teczek papierowych. Wytyczne dotyczące aplikacji wspierających digitalizację dokumentacji pracowniczej zostały jasno ujęte w Rozporządzeniu Ministra Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej z dnia 10 grudnia 2018 r. w sprawie dokumentacji pracowniczej, a eTeczka została zaprojektowana tak, by spełniać wszelkie stawiane w rozporządzeniu wymagania.

Rozwiązanie oferuje nie tylko wygodne przechowywanie i zarządzanie dokumentami, ale także wiele dodatkowych funkcjonalności, takich jak:

  • szybkie wyszukiwanie,
  • indeksowanie dokumentów,
  • możliwość udostępniania dokumentacji innym osobom w łatwy i bezpieczny sposób.

To ty decydujesz kto i do jakich dokumentów ma mieć wgląd. Dodatkowo uprawnieni użytkownicy mogą posiadać dostęp do swoich dokumentów z dowolnego miejsca i urządzenia, co zwiększa mobilność oraz elastyczność w zarządzaniu dokumentacją.

eTeczka to nie tylko wygoda i oszczędność miejsca, ale również zwiększona efektywność. Dzięki elektronicznemu systemowi, proces wyszukiwania konkretnych dokumentów staje się znacznie prostszy i szybszy. Użytkownicy mogą łatwo indeksować i tagować swoje dokumenty, co ułatwia ich odnalezienie w przyszłości. Ponadto eTeczka umożliwia automatyczną aktualizację numeracji dokumentów, eliminując konieczność ręcznego wprowadzania zmian w wielu miejscach. Rozwiązanie usprawnia także proces zarządzania dokumentacją oraz jej archiwizację np. w przypadku części D akt osobowych, gdzie po upływie określonego terminu dokumenty powinny zostać usunięte z akt osobowych pracownika – ten proces w AMODIT może zostać w pełni zautomatyzowany.

Wszystkie dane są przechowywane w bezpiecznym środowisku cyfrowym, co minimalizuje ryzyko utraty lub uszkodzenia ważnych dokumentów.

Ostatnie zmiany w aktach osobowych

Rząd opublikował Rozporządzenie Ministra Rodziny i Polityki Społecznej z dnia 6 marca 2023 r., które dostosowuje akta pracowników do nowych przepisów.

Zmiany te wynikają z nowelizacji kodeksu pracy, uchwalonej przez Sejm RP 1 grudnia 2022 r., która wprowadza pracę zdalną oraz przepisy dotyczące kontroli trzeźwości pracowników w celu zapewnienia ochrony życia i zdrowia pracowników, innych osób oraz mienia.

Zgodnie z nowymi przepisami w aktach osobowych pracownika w części E należy umieścić informacje dotyczące daty, godziny i minuty badania trzeźwości osoby zatrudnionej lub przeprowadzonej kontroli na obecność narkotyków. W części B akt osobowych pracownika powinien znaleźć się dowód poinformowania wskazanej osoby o możliwości podlegania takiej kontroli. Jeśli pracodawca nie planuje przeprowadzać kontroli trzeźwości pracowników i obecności narkotyków, zmiany te go nie dotyczą.

Zmiany w aktach osobowych pracownika dotyczą również dokumentów związanych z pracą zdalną. Pracodawcy zostali zobligowani do przechowywania dokumentacji dotyczącej wykonywania pracy zdalnej w części B akt osobowych pracownika.

Aby utrzymać zgodność z nowymi wytycznymi, do standardowego rozwiązania eTeczki w AMODIT dostępnego w wersji demonstracyjnej dodaliśmy obsługę nowej części akt osobowych oraz nowe typy dokumentów. Wdrożyliśmy również funkcjonalność, która pozwala na pilnowanie odpowiednich czasów przechowywania dokumentów w nowej części E akt osobowych. Powyższe zmiany są także możliwe do implementacji na każdym środowisku, gdzie eTeczka została wdrożona według indywidualnych potrzeb klienta.

Dzięki eTeczce w AMODIT przedsiębiorstwa mogą cieszyć się usprawnionym procesem obsługi dokumentacji pracowniczej, oszczędnością czasu, miejsca i zasobów, a także większym bezpieczeństwem. Zachęcamy do skorzystania z eTeczki dostosowanej do nowych wytycznych i doświadczenia wszystkich jej korzyści.

 

Przekonaj się, jak Amodit może pomóc Twojej firmie