Notice: Function _load_textdomain_just_in_time was called incorrectly. Translation loading for the acf domain was triggered too early. This is usually an indicator for some code in the plugin or theme running too early. Translations should be loaded at the init action or later. Please see Debugging in WordPress for more information. (This message was added in version 6.7.0.) in /home/astradev/domains/amodit.w05.pl/public_html/wp-includes/functions.php on line 6121
Funkcjonalności: Rejestr umów – AMODIT
Schemat blokowy

Funkcjonalności: Rejestr umów

Czy Ty również chcesz posiadać jedno bezpieczne miejsce, gdzie zarchiwizowane zostają dokumenty? Chcesz mieć możliwość opisania umów i dokumentów powiązanych różnego typu atrybutami, a tym samym szybko przeszukiwać rejestr? A może chcesz zarządzać uprawnieniami do poszczególnych dokumentów na przykład w zależności od ich typu lub kontrahenta, którego dotyczyła umowa.

Rejestr umów – budowanie rejestrów, wieloatrybutowość, akceptacje.

Wymienione powyżej cele postawiliśmy sobie, wdrażając rejestr umów u jednego z naszych klientów, który opisuje następujące problemy:

Posiadamy dużą ilość dokumentów, a dokładniej umów wraz z załącznikami lub aneksami w postaci papierowej oraz ich skany, które są umieszczone w folderach sieciowych. Rodzi to problemy związane z organizacją archiwum takich dokumentów (w tym ich wersji), ich wyszukiwaniem oraz nadawaniem uprawnień do poszczególnych dokumentów.

Rozwiązanie

W odpowiedzi na trudności klienta zrealizowaliśmy rejestr umów w oparciu o proces w systemie AMODIT. Pola różnego typu wprowadzone na formularz reprezentują atrybuty umów oraz dokumentów z nimi związanych, m.in. dotyczące:

– stron umowy (można podać wiele podmiotów);

– podstawowych parametrów umowy tj. dat zawarcia i zakończenia (o ile umowa została zrealizowana), kwot, warunków płatności;

– przypominania o wygaśnięciu umowy;

– dodatkowych atrybutów specyficznych dla zawieranej umowy np. typ umowy, czego dotyczy, szczegółowych wytycznych odnośnie realizacji.

Skan dokumentu umowy umieszczany jest w polu na formularzu. Natomiast dokumenty powiązane umieszczane są w dodatkowej tabeli wraz z atrybutem określającym ich typ (np. aneks, ogólne warunki świadczenia usług, wypis z KRS).

Korzyści płynące z wdrożenia rejestru umów

  1. Wszystkie dokumenty umów wraz z aneksami/załącznikami są zarchiwizowane w jednym miejscu. Dodatkowo w przypadku aktualizacji jakiegokolwiek skanu dokumentu powstaje jego wersja, a więc użytkownicy mają dostęp do historii zmian treści.
  2. Wykorzystując mechanizm wyszukiwania zaawansowanego, użytkownicy mogą tworzyć sobie różnego typu zestawienia umożliwiające szybkie i dokładne przeszukiwanie i filtrowanie rejestru umów po żądanych atrybutach.
  3. Do poszczególnych dokumentów dostęp mają tylko wyznaczone osoby na podstawie ustalonych automatycznych reguł przydziału uprawnień lub nadanych ad-hoc przez administratorów rejestru.

Jak przebiegał proces rejestracji umowy?

  1. Sprawa w AMODIT reprezentująca pojedynczą umowę może być założona ręcznie przez administratora rejestru lub zainicjowana przesłanym na wskazany adres mailowy skanem papierowej wersji dokumentu (AMODIT odczytuje skrzynkę mailową i automatycznie tworzy sprawy).
  2. Administratorzy rejestru umów uzupełniają wstępnie niezbędne atrybuty umowy i przekazują do weryfikacji przez opiekuna umowy lub Dział Prawny.
  3. Opiekun umowy weryfikuje poprawność wprowadzenia danych lub dokonuje uzupełnienia atrybutów.
  4. Zweryfikowana umowa uzyskuje status dostępnej, o ile nadal obowiązuje, albo archiwalnej, jeśli się zakończyła. Dodatkowo system AMODIT wysyła powiadomienie do opiekuna umowy lub Działu Prawnego o zbliżającym się terminie wygaśnięcia umowy.

Dokument umowy

umowa 2

umowa 3

Rejestr umów sprawdzi się w każdej branży/organizacji, gdzie należy rejestrować umowy oraz dokumenty z nimi związane. Docelowymi odbiorcami mogą być między innymi działy prawne, HR oraz administracyjne w każdym z przedsiębiorstw. Opisany case realizowaliśmy w Dziale Prawnym międzynarodowego domu mediowego. Sprawdź jakie procesy możemy usprawnić w Twojej firmie – pobierz wersję demo.

Przekonaj się, jak Amodit może pomóc Twojej firmie