Jak AmRest realizuje procesy back office w dobie obostrzeń?
02.04.2020
aktualności
case study
Firma rozproszona, ale nie w rozsypce. Amodit wspiera biznes w okresie recesji.
W dobie obostrzeń związanych z kwarantanną z powodu SARS-CoV-2, wiele firm zdecydowało się na pracę zdalną. W ten sposób przedsiębiorstwa dbają o dobro swoich pracowników oraz klientów, zapewniając przy tym ciągłość biznesu. Podobna decyzja zapadła w firmie AmRest, która w Polsce prowadzi ponad 550 lokali pod marką KFC, Pizza Hut, Starbucks oraz Burger King. Mimo nagłej zmiany w sposobie pracy – zarówno biura, jak i poszczególnych restauracji – firma nadal realizuje procesy back office dzięki wdrożonym rozwiązaniom IT.
Na zapleczu business as usual
W sobotę, 14 marca, weszło w życie rozporządzenie o ograniczeniu działalności szeregu miejsc publicznych, w tym barów, kawiarni, restauracji czy klubów. Regulacje pozwalają jednak na kontynuowanie sprzedaży w lokalach gastronomicznych oferujących jedzenie na wynos i w dowozie. W takiej formie funkcjonują obecnie m.in. restauracje z portfela spółki AmRest.
Mimo znaczącej zmiany w dotychczasowym trybie pracy, procesy wspierające AmRest nadal są realizowane. Działy IT, HR, Księgowości czy Marketingu pracują w formie zdalnej, wykorzystując wdrożoną w 2014 r. platformę do zarządzania procesami biznesowymi Amodit. – Platforma obsługuje korespondencję z restauracji, wnioski urlopowe, delegacje, rozliczenia, zarządzanie menu czy środkami trwałymi, a także przetwarzanie umów w Dziale Prawnym oraz inne, drobniejsze procesy – mówi Kamil Magnucki, IT SAP Competency Manager. – W momencie wdrożenia startowaliśmy z czterema obiegami, a obecnie działa już ponad 70 procesów produkcyjnych obsługujących różne obszary działalności firmy – dodaje przedstawiciel AmRest.
Cyfrowe środowisko wspiera pracę zdalną
Wdrożenie systemu Amodit znacząco przyśpieszyło fazę cyfryzacji w AmRest. Firma usprawniła procesy biznesowe, a wiele działań wykonywanych ręcznie lub półautomatycznie trafiło do wirtualnego środowiska. Pracownicy zyskali możliwość łatwego śledzenia statusów poszczególnych spraw i tym samym ograniczyli ilość wymienianych maili. Każdego miesiąca z platformy korzysta średnio 3000 osób. Liczba ta sukcesywnie rośnie. – Platforma Amodit jest narzędziem niezwykle intuicyjnym, dzięki czemu użytkownicy szybko nauczyli się jej obsługi. W tym momencie korzystanie z workflow stało się tak naturalne, jak obsługa poczty elektronicznej – mówi Kamil Magnucki, IT SAP Competency Manager. – Narzędzie dostępne jest na urządzeniach mobilnych (przez przeglądarkę), co w znacznym stopniu ułatwia pracę w aktualnych okolicznościach – podkreśla Kamil Magnucki.
– W sytuacji, gdy firma zmuszona jest działać w trybie rozproszonym, automatyzacja obiegów efektywnie wspiera pracę zdalną, przynosząc realne korzyści biznesowe. Spójne, cyfrowe środowisko pracy ma fundamentalne znaczenie w poprawie komfortu pracowników, nawet jeżeli praca w trybie home office jest dla nich nowością – komentuje Przemysław Sołdacki, CEO Amodit. –To właśnie procesy realizowane za pomocą rozwiązań IT pozwolą wielu firmom utrzymać ciągłość biznesową, jeżeli nie w całości, to przynajmniej w części – podsumowuje CEO Amodit.