KSeF Connector
Chcesz jeszcze wygodniej obsługiwać faktury w swojej firmie? Wybierz KSeF Connector – usługę sieciową, która połączy Twoje oprogramowanie z Krajowym Systemem e-Faktur (KSeF) i ułatwi codzienną pracę.
Czym jest KSeF?
Krajowy System e-Faktur (KSeF) to system informatyczny udostępniony przez Ministerstwo Finansów służący do wysyłki oraz odbioru faktur w formie ustrukturyzowanej (XML). System powstał w celu zbierania, analizy i kontroli danych wystawianych faktur. Administratorem gromadzonych danych jest szef Krajowej Administracji Skarbowej.
Start produkcyjny systemu odbył się 1 stycznia 2022 r., jednak na chwilę obecną faktury ustrukturyzowane funkcjonują w obrocie gospodarczym jako jedna z dopuszczalnych form dokumentowania transakcji, obok faktur papierowych i elektronicznych. Na chwilę obecną nie jest znana data, od której wysyłka faktur do KSeF będzie obligatoryjna (przewidywany termin to połowa 2024 r.).
KSeF Connector
KSeF Connector jest usługą sieciową łączącą oprogramowanie klienta z Krajowym Systemem e-Faktur (KSeF). System składa się z dwóch modułów służących do wysyłki faktur sprzedażowych oraz odbierania faktur zakupowych. Dzięki końcówce instalowanej u klienta KSeF Connector umożliwia integrację z dowolnym systemem ERP. Oprogramowanie dostępne jest w dwóch wariantach:
- jako automatyczna usługa do wymiany danych – całkowicie automatyczna i działająca bez ingerencji użytkownika (brak dedykowanego interfejsu). Dane są pobierane z systemu ERP, przetwarzane, walidowane pod względem poprawności oraz wysyłane do Krajowego Systemu e-Faktur. Również odpowiedź z KSeF jest pobierana automatycznie i przekazywana do systemu ERP.
- jako funkcjonalność repozytorium dokumentów – w tej odsłonie rozwiązanie posiada wszystkie funkcjonalności opisane w punkcie 1 oraz udostępniony interfejs użytkownika, za pomocą którego pracownicy mogą przeglądać wysłane i odebrane faktury bezpośrednio w systemie KSeF Connector.
Korzyści z zastosowania KSeF Connector
To rozwiązanie zapewnia, m.in.:
Integrację wielu systemów ERP wielu spółek
Obsługę załączników
Moduł monitorujący dostępność systemów
Dodatkową walidację przed wysłaniem dokumentu do KSeF
Funkcjonalności KSeF Connector
Możliwość integracji z dowolnym systemem ERP
Historia pobierania i wysyłki, statusy, numery FV oraz UPO
Obsługa wielu spółek
Maksymalna automatyzacja
Wsparcie od procesu analizy, przez wdrożenie, aż do wsparcia operacyjnego
Maper pól z formatu klienta na format KSeF
Powiadomienia o błędach w przesyłanych fakturach
Automatyczne monitorowanie dostępności systemów
Walidacje techniczne – pewność zgodności z formatem KSeF przed wysyłką do KSeF Ministerstwa Finansów
Wysyłka faktur sprzedażowych wraz z obsługą statusów wysyłki oraz informacją zwrotną
Wykrywanie duplikatów faktur
Powiadomienia mailowe o nowych fakturach
Procesowanie i workflow faktur bezpośrednio w KSeF Connector
Odbiór faktur zakupowych
Wizualizacja faktur sprzedażowych i kosztowych
Walidacje biznesowe (do trzech indywidualnych walidacji)
Możliwość przypisywania faktur konkretnym osobom w zależności od parametrów faktury (np. NIP kontrahenta)
Moduł integracyjny z dowolnym systemem ERP Workflow
Ręczne (na żądanie) i automatyczne pobieranie e-faktur kosztowych z KSeF
Przekazywanie pobranych e-faktur do systemów powiązanych (ERP, workflow)
Ręczne (na żądanie) i automatyczne pobieranie i wysyłka e-faktur sprzedażowych
Odpowiedzi zwrotne z KSeF wraz z ksefRefNumber, datą faktury oraz UPO
Procesowanie i workflow faktur bezpośrednio w KSeF Connector
Wizualizacja faktur sprzedażowych i kosztowych
Mechanizm sprawdzania dostępności wszystkich systemów biorących udział w procesie
Powiadomienia o błędach w przesyłanych fakturach
Zarządzanie uprawnieniami dostępowymi do faktur
Raporty i zestawienia faktur
Umów się na darmową konsultację
z jednym z naszych specjalistów. Zaprezentujemy Ci krok po kroku, jak przy pomocy KSeF Connector skutecznie zoptymalizować obieg faktur w Twojej firmie.
Jakie obszary możesz usprawnić
W SWOJEJ FIRMIE?
Obszar
finansowy
Zautomatyzuj procesy finansowe i unikaj błędów wynikających z ręcznego wykonywania zadań.
Obszar
kadrowy
Przechowuj wszystkie dane pracowników w jednym miejscu dzięki automatyzacji procesów w obszarze kadrowym.
Obszar
prawny
Zoptymalizuj pracę działu prawnego – uporządkuj umowy i aneksy w jednym systemie oraz zapewnij zespołowi wygodny dostęp do informacji.
Obszar
administracyjny
Minimalizuj opóźnienia, błędy lub zagubienia dokumentów dzięki automatyzacji procesów w obszarze administracyjnym.
Obszar
IT
Usprawnij pracę działu IT dzięki łatwemu monitorowaniu projektów na każdym etapie.