Notice: Function _load_textdomain_just_in_time was called incorrectly. Translation loading for the acf domain was triggered too early. This is usually an indicator for some code in the plugin or theme running too early. Translations should be loaded at the init action or later. Please see Debugging in WordPress for more information. (This message was added in version 6.7.0.) in /home/astradev/domains/amodit.w05.pl/public_html/wp-includes/functions.php on line 6121
Formularz Akceptacji Dostawcy – AMODIT
Schemat blokowy

Formularz Akceptacji Dostawcy

Czy akceptacja nowych dostawców w Twojej firmie to standard? Wewnętrzne procedury narzucają konieczność dokładnej weryfikacji wszystkich informacji o dostawcy zanim Twoja firma podejmie z nim współpracę?

Chcesz usprawnić akceptację nowych dostawców?

Właśnie z takimi kwestiami zgłosił się do nas klient, który poprosił o stworzenie dedykowanego procesu do wprowadzenia danych o kontrahencie oraz ich weryfikacji i akceptacji.

Trudności, na które napotykamy to wiele papierowych wersji Karty Nowego Dostawcy. Przed złożeniem zamówienia u nowego dostawcy, pracownik musi wypełnić taką kartę.. Papierowe dokumenty są problematyczne ze względu na przechowywanie, wyszukiwanie i dostęp do wprowadzonych informacji,. Praktycznie niemożliwe jest nadawanie uprawnień.

Rozwiązanie

Po przeanalizowaniu problemów z jakimi zmagał się klient zaproponowaliśmy stworzenie procesu o nazwie FAD, którego rozwinięcie oznacza Formularz Akceptacji Dostawcy.

Został zrealizowany w celu usprawnienia rejestrowania danych nowego dostawcy takich jak: dane kontaktowe, numery bankowe, opisy zamawianych produktów itp.

Korzyści z wdrożenia procesu

Główną korzyścią dla klienta było uporządkowanie tej sfery. Teraz każdy parcownik moze łatwo sprawdzić czy konkretny dostawca przeszedł proces weryfikacji albo że jest w trakcie takiego procesu.

Proces ma określony formularz z polami wymaganymi. Dzięki temu wszystkie niezbędne dane są wprowadzane przez pracownika zanim przekaże on sprawę do weryfikacji czy akceptacji. Unika się w ten sposób pomyłek jak i przyspiesza proces sprawdzania danych.

Równoległa akceptacja przyspieszyła proces wprowadzenia kontrahenta do bazy.

Ten sam proces służy teraz również do aktualizacji danych o kontrahencie.

Proces kończy się zadaniem wprrowadzenia lub aktalizacji danych w systemie ERP. W przyszłości planowana jest integracja i automatyczne przekazywanie danych o kontrahencie do ERP.

Sposób realizacji

Proces FAD został zaprojektowany w systemie Amodit. Formularz zawiera pola do wprowadzenia danych o dostawcy (adres, NIP, konta bankowe, itp). Proces korzysta z listy dostawców z systemu ERP. Pozwala to szybko sprawdzić czy dostawca jest już zweryfikowany i zarejestrowany. Wykorzystano podstawowe funkcjonalności AMODIT, pozwalające na pokazywanie/ukrywanie pól formularza w zależności od kontekstu czy informowanie użytkownika o błędnie wprowadzonych danych.

Zasadniczą kwestią stworzonego procesu było umożliwienie równoległej akceptacji wprowadzonego dostawcy dla użytkowników z różnych grup, powiązanych z właściwą spółką klienta. Sprawa w AMODIT jest automatycznie zamykana kiedy wszystkie osoby odpowiedzialne za akceptację zatwierdzą te dane.

Akceptacja dostawcy na platformie AMODIT

Jak przebiega proces Formularza Akceptacji Dostawcy?

  • Proces rozpoczyna się od utworzenia przez pracownika nowej sprawy (Formularz Akceptacji Dostawcy).
  • Wnioskujący uzupełnia dane kontaktowe nowego dostawcy, rozpoczynając od wyboru spółki, dla której dostarczany będzie produkt lub usługa.
  • Za pomocą wyszukiwarki w polu „Wyszukaj dostawcę w bazie” system sprawdza, czy dostawca został już wprowadzony dla spółki. W przypadku istniejącego dostawcy pojawia się podpowiedź, że kontrahent widnieje w bazie i należy zaznaczyć opcję „Zmiana danych”. W przeciwnym przypadku należy zaznaczyć „Nowy formularz”.
  • Wypełniony formularz zostaje wysłany do weryfikacji i akceptacji na kolejne etapy do następnej grupy akceptującej. Kolejni użytkownicy mają możliwość cofnięcia sprawy lub przesłania sprawy na kolejny etap do wybranych grup finansowych.
  • Na etapie finansowym sprawa trafia jednocześnie do kilku grup finansowych, o ile wybrano więcej niż jedną spółkę. Każda wskazana osoba dokonuje weryfikacji w swoim zakresie i składa wewnętrzny podpis elektroniczny,.
  • Sprawa zostaje zamknięta w momencie złożenia wszystkich niezbędnych akceptacji i podpisów. Po zaakceptowaniu formularza użytkownik ma możliwość wygenerowania dokumentu PDF ze wszystkimi informacjami o dostawcy, akceptacjami oraz podpisami osób decyzyjnych.
  • Formularz trafia jako sprawa zamknięta na etap „Dostawca zaakceptowany”.

Akceptacja dostawcy - formularz

Wypełnienie danych dostawcy

W jakiej organizacji sprawdzi się formularz akceptacji dostawcy? Każdy dział firmy prowadzący rejestr dostawców usług lub produktów, bądź aktualizujący dane istniejących już dostawców zauważy korzyści z wdrożenia procesu. Artykuł opisuje sytuację klienta z branży reklamowej, dużej międzynarodowej firmy funkcjonującej jako dom mediowy. Wewnętrznie jest to grupa spółek i struktura kilkudziesięciu departamentów.

Sprawdź jakie procesy możemy usprawnić w Twojej firmie – pobierz wersję demo.

 

Przekonaj się, jak Amodit może pomóc Twojej firmie